lördag 14 februari 2009

Yeii för mig!!!

Alltså, jag är inte mycket av en längdåkare. Jag har alltid varit skidåkare på "tvären". Under vissa perioder i livet har jag bott i backen och där känner jag mig bekväm.
Har aldrig riktigt tyckt att längdåkning har varit kul. I vuxen ålder har jag lärt mig att tycka om, och älska att gå på tur, det finns inte mycket som går upp mot det, men att kajka runt i ett längdspår...njaa...
Hur som hellst så har jag mer och mer insett att som träningsform är det nog inte så dumt. Så...ifjol inhandlades nya längdskidor, som jag iofs.har åkt en del på men inte i spåret. Så idag, under helt perfekta förhållanden stack jag iväg...7,5 km!!!! Snacka om att jag är stolt!
Det var så häärligt. Solen sken, -3 grader, jättefin snö och perfekta spår!
Jag kan säga att jag känner att jag har armar....

Nu ska jag snart duscha och sedan gå på middag tillagad av G och pappa i familjen B och pappa i familjen T. De ska bjuda sina familjer på en rådjursmiddag efter fångsten på jaktresan som jag skrev om före jul. De gjorde de även i fjol och de lyckades så bra så vi ville ha en repris i år. Middagen i år hålls hos familjen T.
Att det råkar vara Alla hjärtans dag tror jag dock är mer tur än skicklighet från deras sida....

Ska iallafall bli en jättemysig kväll!!!

Vi hörs!
/A med tunga armar

3 kommentarer:

  1. Oj, så himlans trevligt att få sätta sig till dukat bord, allrahelst om den är lagad av de äkta männen.....=)Njut!
    Härligt att höra att du fått korn på längdskidor, då kanske du så småningom dyker upp hos mig och kör något av våra lopp i Vasaloppets Vintervecka! Du är sååååååå välkommen. Själv så har jag presis duschat efter en underbar tur i vårt bya spår som drar iväg till nästa by genom skogen så det blidde nog 12km för mig. Superbra mår jag nu! Ha så trevligt ikväll./ Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej! Och tack för kommentar på min blogg:)

    Roligt med en fjällbo! Var bor du? Vi har ju stuga i Kvarnsjö mellan Klövsjö och Åsarna om du vet var det är? Tommy, min sambo är från den byn också.
    Själv är jag från Ytterhogdal från början, men har växt upp i Östersund. Vi hade dock stugan kvar i Ytterhogdal, så jag har tillbringat mycket tid där ändå.

    I lördags var vi i Klövsjö. T och barna åkte slalom, jag satt nedan barnbacken och solade. Kanonväder!! Vi har verkligen tillgång till norrlands guld (och då menar jag fjällen med vackert väder..inte ölen..haha..)på nära avstånd:)

    Fjällturen straffade sig dagen efter med en förkyld minsting..suck. Men vi visste ju att han hade ont i halsen och var snorig, så vi bäddade för det så att säga;)
    En vab dag idag alltså!

    Min äldste går också i 8:an, så han är jämngammal med din yngste. Vår lille (eller store som han säger själv) är 7. Fyller 8 i sommar.

    Lägger dig till min länklista:D
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Nu var det länge sedan du bloggade!!!
    Sitter i vår lilla lilla stuga på Näsvägen å tittar ut genom fönstret å det är fantastiskt vackert på himlen!
    Hoppad du ser det från byn!

    Glad Påsk!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera