fredag 6 februari 2009

Trevlig kväll!

Igår var det dags för den årliga festen på mitt jobb. Denna fest har infunnit sig samma vecka, samma veckodag i säkert, ja, 25 år, kanske mer. Den har ett särskilt mystisk aura runt sig och alla nyanställda blir naturligtvis informerade om att : "Vecka 6, då jäklar, då är det fest"
Då, för längesedan, när jaag var ung, var det dock en mycket större begivenhet än vad det verkar vara för de yngre nu.
Nåväl, i år var jag dock väldigt tveksam till att gå, men efter många hit och dit bestämda jag mig ändå för att gå.
Först var det föreläsning ca.1 tim. om vikten av att vara kreativ inom vårat jobb. Att kunna lösa problem och ge minnesvärda upplevelser till våra gäster på sätt som kanske inte alltid står i handboken. Riktigt bra faktiskt.
Sen var det middag och dans på det stora hotellet. Ja just det, jag glömde ju säga att menyn är densamma varje år oxå.... Pompa, köttbit, bea och till efterätt glass och chokladsås. Inga krusiduller!!!!
Hamnade vid ett bord med folk som jag jobbat mycket med tidigare år men inte så mycket längre. Det var verkligen jättekul att sitta och bara surra och äta och dricka gott.

Nu har vi beställt fönster till vårat gästrum. 3 fönster 15.000 spänn!!!
Ska ta lite kort i helgen och visa förödelsen därute. Men nu ska vi snart dra igång bygget igen när det blir lite ljusare och varmare. ser framemot det.

//A som är trött i luvan idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar