fredag 23 januari 2009

Plantkatalog!!!

Yipeee! Jag älskar när blom-och frökatalogerna dimper ner i brevlådan den här tiden och man får börja drömma, sukta och planera för alla fantastiska blomlådor och rabatter man ska ha till sommaren,... tror man...
Man kan väl säga att jag inte bor på det mest ultimata stället ur odlingssynpunkt, varken vad det gäller klimat eller jordmån. (fråga min sambo som går in i flyktbeteende varje gång jag börjar prata om någon ny liten rabatt) Marken där vi bor är gammal åbotten så den består av ett tuuunt jordlager och sedan sten, sten, sten. Blommorma ruttnar ivarjefall inte bort!!!
Men det spelar ingen roll, det är lika roligt iallfall!!!!
Man får ju lära sig lite knep och trix och använda mycket krukor som får komma in på natten ibland.

Jag är helt förälskad i Bacopa eller Snöflinga. I Easy Plant såg jag att det även finns rosa och lila så några sådana blir det nog
Har två ganska stora amplar. Där tänkte jag ha vit hängpelargon, vit hängpetunia och bacopa.
Blir fint tror jag


Så här såg en av krukorna ut för två somrar sedan som jag fick av svärmor. Fina blommor men det gula liksom förtog lite av det fina...
Vårat hus för några somrar sedan. Mycket gräs, lite blommor. Men det har blivit mer och ska bli ännu mer hoppas jag.

Nä det var kanske lite tidigt att börja vurma om sommar redan. Just nu är det näst intill snöstorm här! Men det var härligt att titta på lite sommarbilder!!

Nu blir det Let´s Dance.

//A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar