tisdag 27 januari 2009

Gympa igår....


Har äntligen kommit igång med gympan igen efter juluppehållet. Tänk att det är så himla trögt om man väl har ett uppehåll. Ursäkterna för att hitta på något annat har kölapp inne huvudet.
Men nu kom jag iväg och nu ska jag gå måndagar och torsdagar.

Vi är så lyckligt lottade som har sådana duktiga och engagerade gympaledare i denna lilla by. Jag gick på gympa när jag bodde i ÖSD och jag tycker att de här passen är mycket bättre tom.

På måndagar har vi stationsgympa, man cirkulerar alltså mellan olika stationer och tränar styrka. På torsdagar är det ett vanligt "Friskis & Svettis" pass. Det finns även ett pass med typ rygg-gympa. För detta betalar vi 300 kr/termin!!!
Må så vara att vi inte har den bästa lokalen, men vi har de bästa ledarna! Tack Annika, Yvonne och Lisa! Ni är bäst!

Må så gott!
//A med LITE träningsvärk

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blombild du hade i förra inlägget. Fick mig osökt att tänka på att det var dags att vattna på pelargonerna i lillstugan för någon vecka sedan...hm, får göra det i helgen.
    Visst är det härligt att köra "sk...ten" ur sig på ett träningspass. Är själv spinning ledare och jobbar ur mig både arbetsproblem och en massa svett under en timmes tid. Sen mår man prima resten av kvällen efter dusch och mat. Antar att ni nu har samma fina förhållanden i vinterväder som vi har. Super duper för en VL-vecka som kommer snart. Hoppas högtrycket håller i sig.Ha en trevlig helg/ Kram Eva-mari

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, vi har verkligen härligt vinterväder nu. I helgen har det varit något som kallas inversion tror jag. Skitkallt nere i byn, typ-25 och uppe på fjället har det varit 0-gradigt. Superhäftigt.//Agneta

    SvaraRadera